Saco Velt groep 8

Saco Velt

13 februari 2020

Afgelopen donderdag 13 februari hadden we de auditieronde van het dansen. Wij doen namelijk elk jaar mee als groep 8. Het is reuzespannend om met een danspartner de ChaChaCha te leren maar we kunnen zeggen dat het erg leuk is. Dansen is gewoon een sport!  We hebben dus zelfs op het schoolplein tijdens de pauze gedanst om maar steeds beter te worden. Toen we om 10 uur in de dansschool van Saco Velt kwamen was iedereen best wel zenuwachtig  En waren twee andere scholen namelijk Cbs de Arke en Cbs de Reinboge uit Burgum waar we tegen moesten dansen. Eerst mochten we even met iedereen indansen,  het was krap maar het lukte. Daarna moest de A klasse eerst dansen iedereen deed het goed dus werden we gepromoveerd naar de hoofdklasse, toen mocht de B klasse dansen. Bijna de hele klas zit in de A klasse. We moesten dansen voor drie jury leden en dat ging supergoed,  steeds meer kinderen van de Winde bleven over en die mochten door naar de volgende ronde! Uiteindelijk hebben we best veel prijzen gewonnen.

Thessa met Jelmer M waren 6de geworden Akkelina met Jorik was 4de geworden Wietske en Hessel waren 3de geworden Eline en Jelmer W waren 1ste geworden in de A klasse.

En In de B klasse waren  Marco en Lea waren 6de Jorrit en Gerrike waren 5de  Susan en Sven B waren 2de en Femke en Remco van groep 7 zijn 1ste geworden!

Er waren ook andere prijzen zoals miss/mister ChaChaCha uit onze klas waren dat Jelmer Wiersma en Meike Lijzenga.

Het was een super leuk avontuur, nu nog even geduld voor 23 april want dan is de finale in Zalen Schaaf met nog meer scholen uit de regio!!

Groep 8 Cbs deWinde